sobota, 4 marca 2017

Darek Kowalski - "Cały ten Rock" Marka Wiernika

M. Wiernik zapowiada HRPP FESTIVAL 2015  fot. W.Zillmann.JPG


Bez wątpienia "Cały ten Rock" był jedną z tych audycji radiowych, które miały ogromny wpływ na wiele pokoleń słuchaczy. Swoimi korzeniami sięgał końca lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, o czym wspomina twórca tego programu, Marek Wiernik: " W czasach studenckich jeździłem regularnie do Anglii, do roboty. Trafiłem tam na punkowy boom i całe to wariactwo nowofalowe. Przeżyłem szok i fascynację. Po powrocie odbyłem wiele wizyt w radiowej Trójce, którym towarzyszyły ciężkie rozmowy. Miałem mocne argumenty w postaci płyt, których setki przywiozłem. Kręciłem się w środowisku warszawskich punkowców. Stąd narodził się pomysł na duet z Maćkiem "Magurą" Góralskim z Kryzysu. W 1979 r. wystartowaliśmy w Trójce z audycją "Wokół nowej fali", z której wyrósł "Cały ten Rock". " Ówczesna władza nie doceniła siły rażenia audycji, zaś prowadzący program potrafił odpowiednio przedstawić jego muzyczną zawartość, co sam wspomina w następujący sposób: " Paradoksalnie władza na to wszystko przystawała. Punk anglosaski był dla cenzorów niezrozumiały.


Zawsze im tłumaczyłem, że to bunt przeciwko kapitalistycznemu establishmentowi, zgniłemu...Większych problemów z graniem tej muzyki nie było, a za to wsparcie zadowolonych słuchaczy przeogromne. W tych czasach radio myślało, miało poziom, edukowało, dzięki czemu było w nim miejsce dla każdej muzyki." Kontynuując opowieść ceniony dziennikarz nadmienia: " Nikt mi niczego nie narzucał, w zasadzie współtworzyłem audycję ze słuchaczami. Pisali listy, przyjeżdżali, przywozili płyty". Audycja dotrwała na antenie do końca XX wieku. Wspominając "Cały ten Rock" prowadzący program podkreśla: "Z perspektywy czasu wiem, jakie to było ważne, w sensie budowania undergroundu. Wtedy wszyscy mieliśmy jednego wroga, a grając w radiu czy też koncerty, czuliśmy obowiązek przeciwstawiania się komunie. Ale przede wszystkim chodziło mi o granie na antenie jak najwięcej punk rocka oraz new wave z całego świata." 19 lutego 1985 roku Marek Wiernik zaprezentował w swojej audycji płytę zespołu Slaughter And The Dogs pt."Do It Dog's Style". Określił grupę jako pionierską i jedną z najważniejszych w angielskim punk rocku lat siedemdziesiątych. Odzew słuchaczy po programie przerósł oczekiwania prowadzącego. W poniedziałek, 6 marca 2017 roku, będziecie Państwo mogli usłyszeć i zobaczyć na żywo ten zespół w Hard Rock Pubie Pamela. Tego nie można przegapić.

Darek Kowalski

Autor:


Darek Kowalski - kolekcjoner i wydawca płyt. Właściciel Hard Rock Pubu Pamela oraz HRPP Records w Toruniu. Felietonista toruńskiego tygodnika TORONTO. Od siebie dodam, iż jest dla mnie niedoścignionym wzorem właściciela klubu muzycznego, któremu zależy na tym, aby ludzie, którzy postanowili spędzić swój wolny czas na słuchaniu muzyki, nie byli zatruwani miernotą, tandetą i obciachem, ale aby po wyjściu chcieli wrócić do niego jak najszybciej. Spotkałem go w Toruniu i Londynie. Oba spotkania wspominam ogromnie miło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz